Digital identity and scientific reputation of researchers and institutions
Abstract
Full text (Español)Downloads
References
Academic Ranking of World Universities [en linea]. London: THE World Universities Insights Limited; c2019 [actualizada 2019; acceso 27 de febrero 2019]. Disponible en: https://www.timeshighereducation.com/contact-us.
Times Higher Education [en linea]. Observatorio de rankings; 2004 [actualizada 2018; acceso 27 de febrero 2019]. Disponible en: https://www.upc.edu/ranquings/es.
QS Top Universities [en linea]. Quacquarelli Symonds; 2004 [actualizada 2019; acceso 27 de febrero 2019]. Disponible en: https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings/methodology.
Albornoz M, Osorio LA. Uso público de la información: el caso de los rankings de universidades. Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad-CTS. [revista en internet]. 2017 [citado 27 de febrero 2019]; 12(34). Disponible en: http://ojs.revistacts.net/index.php/CTS/article/view/2.
Fernández-Marcial V, González-Solar L. Promoción de la investigación e identidad digital: el caso de la Universidade da Coruña. El profesional de la información. [revista en internet]. 2015 [citado 27 de febrero 2019]; 24(5): 656-664. Disponible en: http://eprints.rclis.org/28062/.
García-Peñalvo FJ. Identidad digital como investigadores. La evidencia y la transparencia de la producción científica. Education in the Knowledge Society [revista en internet]. 2018 [citado 27 de febrero 2019]; 19(2): 7-28. Disponible en: https://doi.org/10.14201/eks2018192728.
Cruz-Cruz EM. Tendencias actuales en las revistas científicas, el camino a seguir. Revista Electrónica Dr. Zoilo E. Marinello Vidaurreta [revista en internet]. 2018 [citado 27 de febrero 2019]; 44(1). Disponible en: http://revzoilomarinello.sld.cu/index.php/zmv/article/view/1631.
Cetzal W. Ciencias y redes sociales académicas. México: Centro de Investigación Científica de Yucatán; 2014. Disponible en: http://www.cicy.mx/Documentos/CICY/Desde_Herbario/2014/2014-10-16-Cetzal.pdf.
Cañedo Andalia R, Nodarse Rodríguez M. Aproximaciones cuantitativas al impacto académico de la investigación en salud de Cuba, Scopus, 1996-2015. Holguín: Centro Provincial de Información de Ciencias Médicas; 2017. Disponible en: http://www.hlg.sld.cu/alfin/download/lecturas_avanzadas/TEXTO% 202A.docx.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content under the principle that making research freely available to the public supports a greater exchange of global knowledge. This means that the authors transfer the copyright to the journal, so that copies and distribution of the contents can be made by any means, as long as the authors' acknowledgment is maintained. These terms are a reflection that the journal assumes copyright under Creative Commons licenses, specifically under a Creative Commons Attribution 4.0 International license.
Registration and submission of articles to the journal is free. The processing, including review, editing and publication, is completely free of charge.
