The clinical method from the formative process
Abstract
Full text (Español)Downloads
References
Corona-Martínez L, Fonseca-Hernández M. El razonamiento diagnóstico en el método clínico. La comparación y otros procesos mentales como herramientas del juicio clínico. Medisur [revista en internet]. 2012 [citado 1 de julio 2016]; 10(1). Disponible en: http://medisur.sld.cu/index.php/medisur/ article/view/2026.
Arzuaga Quiñones JC, Cabrera Verdecia I. Una aproximación conceptual a la discusión diagnóstica como habilidad profesional. Cuadernos de Educación y Desarrollo [revista en internet]. 2011, mayo [citado 1 de julio 2016]; 3(27). Disponible en: https://ideas.repec.org/a/erv/cedced/y2011i2783.html.
Rabeiro Invierno EM, Ferrer Esquivel JL, Moreno Martín M, Castro Pérez F. Algunas reflexiones en torno a la formación de valores en los estudiantes de Ciencias Médicas. Rev Ciencias Med Pinar del Río [revista en internet]. 2007 [citado 1 de julio 2016]; 11(3). Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script= sci_arttext&pid=S1561-31942007000300002&lng=es&nrm=iso.
Pérez Valdés MA, Iruela Fernández L. Formación de valores: un reto en la educación médica superior. Rev Ciencias Med La Habana [revista en internet]. 2009 [citado 1 de julio 2016]; 15(2). Disponible en: http://revcmhabana.sld.cu/index.php/rcmh/article/view/425/html.
Díaz Flores M, Castro Ricalde DM, Cuevas Jaimes BL. Valores profesionales de enfermería: una mirada hacia la formación en la Educación Superior. Rev Hum Med [revista en internet]. 2012 [citado 1 de julio 2016]; 12(2). Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1727-81202012000 200011&lng=es.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides free and immediate access to its content under the principle that making research freely available to the public supports a greater exchange of global knowledge. This means that the authors transfer the copyright to the journal, so that copies and distribution of the contents can be made by any means, as long as the authors' acknowledgment is maintained. These terms are a reflection that the journal assumes copyright under Creative Commons licenses, specifically under a Creative Commons Attribution 4.0 International license.
Registration and submission of articles to the journal is free. The processing, including review, editing and publication, is completely free of charge.